brimikshallon

Alla inlägg den 4 januari 2012

Av Kerstin Frithiof - 4 januari 2012 11:18

Matte är trallande glad.. Det var inget fel på min snopp!! Sa veterinär Åsmund och höll med matte om att det är bättre att åka till Näsum en gång för mycket än tvärtom..

Det blåste förfärligt i Näsum, värre än här.. Och här är illa nog.. I morse när vi vaknade lät det som om huset kved och jämrade sej.. -Nu blåser brädorna bort, pep matte och vågade knappast kika ut genom fönstret..

Nä, än har inte vårt lilla hus blåst sönder, och efter det att matte bytte tak och hängrännor för ett par år sen regnar det inte in heller. Varken i källaren eller på vinden.. Vilket hände då och då..  F a s t   nog är det snubblande nära att utfärda  r u c k e l v a r n i n g , menar matte bekymrat..

Av Kerstin Frithiof - 4 januari 2012 08:54

Nåt är på gång.. Vi har precis varit ute i busvädret och kissar mej, och matte samlade upp lite hallonkiss i en bytta. Den sortens beteende brukar betyda att jag ska till veterinären..

Det är så här, att jag då och då brukar få en del besvär med min snopp, (urinvägsinfektion, säjer dom som begriper sej på saken) och då brukar matte samla ihop lite kiss och ta med sej till veterinären..

J a g  har inget emot att träffa dom trevliga veterinärerna i Näsum och inte matte heller. Fast hellre såge hon ju att vi slapp åka dit. Detta eftersom att en färd till Näsum betyder att jag inte är fullt kurant.

Nu ska jag berätta nåt (fniss)!! En gång tog matte nogsamt urinprov på mej och for i väg och (fniss)  g l ö m d e   mej hemma!!!

Det är inte bara jag som skämmer ut matte.. Hon är rätt så bra på att skämma ut sej själv också!!

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards