brimikshallon

Alla inlägg den 18 januari 2012

Av Kerstin Frithiof - 18 januari 2012 09:08

Igår eftermiddag när vi var ute och promenerade oss och kissade mej mötte vi en dam, som matte känner och hennes hund. Matte och damen pratade hundar ett tag och jag och vovven nosade lite på varandra, men vi  l e k t e  inte eftersom vi båda hade våra mänskor i koppel. (Den hunden var förresten Kanelen  e x t r a  arg på.. Varför begriper jag inte).. Detta var en  l å n g  inledning, men n u kommer det jag  e g e n t l i g e n  vill berätta:

Damen tyckte jag var en riktig  k a r a b o s s!! Både jag och matte spetsade öronen. "Karaboss" d e t  lär väldigt tufft och framåt. Nästan som en hederstitel.. "Karabossen Hallon"  smaka på  d e t, ni!!  Det är en titel med

"ättitjod"!!

Matte har också "ättitjod".. Det lärde hon sej i Berlin förra året när hon var inne i en parfymaffär och fick hjälp med att prova ut ett läppstift. Den vackra och vänliga flickan i affären rekommenderade ett läppstift, som just passade mattes "ättitjod", sa hon.. Matte kände sej smickrad och lite mallig och köpte läppstiftet trots att hon inte riktigt begrep vad "ättitjod"  e g e n t l i g e n innebär..  J a g  tror faktiskt att det var av försäljningsskäl som flickan sa så.. Matte tolkade det som en komplimang, kände sej överdådig till mods och köpte läppstiftet!!

Till nåt helt annat:

Det är en tid sen jag träffade min gamle vän katten Tajson.. Men idag kom han jamandes och strök sej mot oss.

Både matte och jag har varit lite bekymrade över att vi inte sett Tajson på ett tag, så det var med förtjusning vi träffade honom igen. Inom parentes sagt så har  h a n s  midja också försvunnit!!

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards