brimikshallon

Alla inlägg den 24 januari 2012

Av Kerstin Frithiof - 24 januari 2012 09:52

Tid är ett begrepp som ofta sysselsätter lilla Hallon.. Jag vet tillexempel att mattes och hundens tid inte alls är densamma. Hundens tid går mycket fortare.. Sju gånger så snabbt noga räknat. Just nu är min ålder ungefär hälften av mattes, men om nåra år är vi lika gamla!! Visst är det konstigt..

Matte har haft tre hundar från valp till deras livs slut. Alla blev dom tio mänskoår.. Alltså trettio år tillsammans.. Det blir 210 hallonår det.. Och tillsammans med mina 35 blir det 245!! Så ofattbart lång tid det är!! Om alla dessa hundår vore mänskoår i stället skulle matte hamna nånstans på 1700-talet.. Och hur skulle hon klara sej där?? Utan lilla Hallon som såg efter henne.. Och utan sin syster och sina vänner.. Och sitt ruckliga hus.. och sin bil, som hon älskar att fara omkring i.. Det här var riktigt ruggiga tankar.. Det går riktigt runt i min lilla hundskalle..

Men  t i d  är nåt egendomligt.. Idag är det tillexempel en månad sen julafton  och elva till nästa.. Om man nu kan lite på almanackan. En mycket lärd man påstod en gång att tid inte finns överhuvudtaget.. Nänä.. Men verkningarna av tiden finns förvisso. J a g  ser onekligen inte ut som för 35 hundår sen och matte har också ändrat sej betydligt. Tror jag i alla fall. Fast..  f ö t t e r n a .. som är det jag ser oftast av henne, ser likadana ut som när jag var valp..

Alf Henrikson, som matte beundrar kolossalt, skrev en gång så här:

Dagen idag är en underlig sak.. En evighet fram och en evighet bak..

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards