brimikshallon

Alla inlägg den 2 februari 2012

Av Kerstin Frithiof - 2 februari 2012 09:47

I vår bokhylla finns en väldigt fin liten bok med guld på sidkanterna och svart skinn till pärmar. Och så har den mycket tunna blad och en lila snodd. Matte fick den en gång i forntiden när hon konfirmerades. Varför berättar jag det här, kan man fråga sej. Jo, i den boken finns många berättelser, en del bara så häftiga. En berättelse, som matte läste och begrundade härom kvällen, handlade om en man, som var väldigt belåten med sej själv, för han ansåg sej vara så fantastisk på alla vis. Och så jämförde han sej med en del annat gott folk, och tackade Gud för att han inte var som dom..

P r e c i s  så känner jag mej!! Jag är väldigt glad över att jag är hund och inte mänska.. Tänk så mycket onödigt bagage exempelvis matte går och släpar på. Hon oroar sej. Tja, för jordens undergång, hundens hälsa, ekonomin, snöoväder, att huset ska ruckla sönder och mycket, mycket annat. Och så  å n g r a r  hon  saker hon  k a n  ha ställt till med. Dessutom skäms hon för förflugna ord, riktiga kväkgrodor som ibland bara hoppar ur munnen på henne. Diverse impulsköp och så  a l l t  det hon allt som oftast  u n d e r l å t e r  att göra tär också på henne..

Tänk, sånt fullständigt  o n ö d i g t  bagage finns inte i hundens medvetande. Lilla Hallon är glad och lycklig. Ställer jag till med nåt så inte skäms jag.. Och inte  o r o a r  jag mej heller. Tvärt om: J a g  tycker, precis som mannen i boken, att jag är helt outstanding och unik och  d e t  tackar jag för!!

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards