brimikshallon

Alla inlägg den 7 februari 2012

Av Kerstin Frithiof - 7 februari 2012 12:36

Jag kan inte förstå vad som tagit åt min matte.. Hon har  a l l t i d   varit morronpigg.. Opp som tja.. som en liten raket, hoppeloppa, enligt Emil i Lönneberga.. Men nu har hon plötsligt börja ligga och dra sej till framemot nio och då är det inte morron längre.. Då är det  f ö r m i d d a g .. Lilla Hallon förlorar nästan fotfästena i tillvaron, alla fyra. Precis  a l l t   ska vara som det  a l l t i d  varit, och till den ändan ska inte matte ligga och dra sej.. Den som ska snarka till långt fram på dagen är lilla Hallon och ingen annan.

Och sen.. sen så ger hon sej iväg nån timme eller så. Och när hon kommer hem igen luktar hon  k a t t!!  Och inte är det Tajson och inte Busan heller hon luktar.. Jag får tyda det hela som att matte umgås med totalt obekanta katter.. Varje dag!!!

Lilla Hallon, Hindbär, Framboise överväger  a l l v a r l i g t  att lägga in sitt  veto mot det här sovandet, bortavaron och umgänget med främmande katter!! Dessutom : Jag protesterar på det allvarligaste mot att jag inte får ligga i soffan!! Visserligen ligger jag där ändå  när inte matte är hemma. Men det  v e t  inte matte.. Om hon kommer på mej med soffliggande kör hon ner mej och ser farligt sträng ut..

Av ovanstående framgår, att lilla Hallons tillvaro inte alls är så .. tja.. r ä k m a c k i s k  som en del tror.. Fnys!!

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards