brimikshallon

Alla inlägg den 8 februari 2012

Av Kerstin Frithiof - 8 februari 2012 09:30

Igår var matte och jag en långrunda kring hela Boket. Och jag var  l ö s  hela tiden. I vanliga fall får jag inte vara lös när vi går bland sommarstugorna. Det kör nämligen en del bilar där. En gång uppe vid sjön Halen tog jag mej orådet för att springa efter en bil och skälla. Sen dess är matte noga med att koppla mej när det finns risk för biltrafik.. om än aldrig så gles.. 

Igår var det inga bilar i Boket men en del folk, och alla ville dom klappa på mej.. Tänk, att lilla Hallon är så omtyckt!!   -Ta inte i så du kräks, säger matte försmädligt..

Vi gick förbi Frasses hus.. Det vill säja  m a t t e  gick förbi. Själv stannade jag och tittade längtansfullt in genom grinden. Men ingen Frasse var till städes.

Den hemska  k y l a n  har gett med sej och nu är det riktigt skönt att vara ute. Matte och jag ska åka upp till Nytorpet om en stund och på vägen ska vi plocka upp Agneta.. Jag önskar att matte vill plocka upp lilla mor också.. Det kanske hon gör!!

Redan har matte hunnit sjasa ner sin lilla hund från soffan en gång fast det bara är förmiddag. J a g   tycker hon skulle ge sej snart och låta mej hållas i soffan. Hålla på och  b r å k a  så där för en usel  m ö b e l s  skull.. Blä...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards