brimikshallon

Alla inlägg den 10 februari 2012

Av Kerstin Frithiof - 10 februari 2012 17:45

Dom ringde från optikern vid lunchdags ungefär.. Matte blev eld och lågor, svalde tuggan och störtade ut till bilen. Jaha, hur blev då dom nya ögonglasen? J a g  kan inte se nån skillnad, men  m a t t e  kan.. Hon är jättenöjd och springer fram till spegeln titt som tätt.. -Nu kan jag till å med   s e  hur snygga dom nya bågarna är, kvittrar hon..

Det är skönt med lite entusiasm i vår gråa värld, menar lilla Hallon..

För övrigt är det riktigt råkallt ute, så varken jag eller matte kände för nån långpromenad. Således slöar vi. Matte är rätt så nöjd med lilla hundens midja. Den verkar komma tillbaka. Hur det är med hennes egen midja vet jag inte, men troligen sitter den någorlunda där den ska.. Nåt gnäll över den har jag inte hört på länge..

Jaha, nöjda och belåtna över sakernas tillstånd är vi således båda två.. Hoppas vi ska så förbli ett bra tag..


Av Kerstin Frithiof - 10 februari 2012 08:45

Vi fryser förskräckligt. Den här kallkalla vintern håller oss huttrande inomhus. Och  d ä r  är det kallt också eftersom vi bor i ett hus med närapå  r u c k e l v a r n i n g ..

-Jag tror jag säljer huset. Till det pris jag kan få.. Och flyttar till ett varmare ställe, sa matte häromdan.

Men hallå!! Vad ska det bli av lilla Hallon då?? Jag kände hela pälsen resa sej av förfäran..Vart ska jag ta vägen om matte flyttar till en koja eller tält i södern?

-Det skulle jag.. Om jag inte hade lilla Hallon, fortsatte hon. H a n  skulle inte trivas bland tistlar och vildkatter i ett sydligt land.. Sa hon och tog upp mej i stolen..

Jag älskar min matte...

Fast.. ibland skrämmer hon vettet ut mej med underliga planer. Som väl är blir det sällan nåt av dom här planerna.

En gång blev jag mer än förfärad. Då hade hon fått för sej att det vore roligt med en  b å t !! Lyckligtvis la hon bort båtfunderingarna rätt snart. Men jag hade ett par nervösa dar.. Och så var det det här med  c y k e l n.. Matte har en gammal cykel i källaren. Den skulle hon putsa upp och fara omkring på för att spara bensinpengar. Lilla Hallon skulle få följa med på cykelturerna, sittande i cykelkorgen!! D e t  vägrade lilla Hallon direkt!!  Cykeln fick stanna kvar i källaren.. Där mår både  d e n  och  v i  bäst av att den får bli...


Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards