brimikshallon

Alla inlägg den 18 februari 2012

Av Kerstin Frithiof - 18 februari 2012 09:10

Nähä!! Nähä, nu får det vara färdiggnällt!! sa matte för en stund sen.. Jaha ? sa lilla Hallon frågande. Sen fattade jag vad matte menade. Det  h a r  faktiskt varit ett förfärligt gnällande på vädret dom sista tre veckorna.. Det blir inte bättre av att matte gnäller och det har hennes lilla hund vetat hela tiden.

Det ska bli spännande att se om matte klarar av att hålla sin föresats att inte vädergnöla. Just nu håller snön på att smälta bort och  d e t  är förstås en anledning att  g l ä d j a s .

I går eftermiddag klafsade vi hela Boket runt och fram och tillbaka och hit och dit. Matte hade sina megatunga gummistövlar och lilla Hallon hade henne i koppel. Vi var tämligen trötta när vi kom hem.. Matte var tröttast men jag var h u n g r i g a s t !

På måndag börjar sportlovet. Numera sportlovar inte matte, men det känns ändå som en sorts semester, påstår hon.Jag antar att dom vanor en mänska lägger sej till med under ett helt liv sitter kvar.. Det kan till å med lilla Hallon intyga fast  h a n s  liv inte har  varit så långt.. Inte än.. Vad jag tänker på är sådana vanor som exempelvis soffhoppande och plädmördande. Och lite annat smått och gott som  j a g  uppskattar men inte matte..



Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards