brimikshallon

Alla inlägg den 2 mars 2012

Av Kerstin Frithiof - 2 mars 2012 16:57

Halleluja !!! Dubbelt halleluja !!! Matte gav faderullan i städningen och vi åkte till Sternö i stället-- Och vandrade.. Och gick lite, lite vilse.. Och träffade flera trevliga hundar.. Bland annat en  b o r d e r .. Han likande inte mej det minsta eftersom han var väldigt mörk och mycket större än jag.. Men han var precis lika  t r e v l i g  som jag!! 

Både Hallon och matte var väldigt nöjda med promenaden.

-- Städar, det gör jag i morron, sa matte.. Jag kan fälla ner persiennerna så syns det inte att fönstren är halvt ogenomskinliga, sa hon.. Förresten, sa hon, så är det mitt och lilla Hallons hem, sa hon, och är det så att  v i klarar av att treva oss fram i halvmörker så får andra göra det också, sa hon..

Av  ovanstående framgår att vi i vår lilla familj är tämligen karaktärsbefriade.. Båda två.. Det är väl därför vi trivs så bra tillsammans..

Vad beträffar promenaden i övrigt var det ett stort plakat uppspikat precis där vandringsleden börjar.. Hundar får inte gå lösa här längre, stod det. Matte var noga med att sätta koppel på mej.. Det  h a d e  ju kunnat komma en skogvaktare eller annan myndighetsperson. Och hade lilla Hallon varit lös då så hade matte klassats som  k r i m i n e l l  och hamnat i fängelse..

Av Kerstin Frithiof - 2 mars 2012 09:00

F a n t a s t i s k t !!  Vädret är alldeles fantastiskt.. Som gjort för en  l å n g  vandring med matsäck och förhoppningsvis lilla mor!! Men så blir det inte. Matte ska  s t ä d a !! Varför i all världen hon ska göra det just i dag begriper jag inte.

-- Jo  då, säjer hon, jag har ju bjudit hit gäster, och  d å  får man inte ha det lortigt..

S å  värst lortigt tycker jag inte matte har det.. Hoppas  hon inte räknar lilla Hallon till lortkategorin för då får jag väl göra den där vandringen i alla fall.. Ensam och utan matsäck och lilla mor.. -- Nu ska du inte vara  s å n , säjer matte.-- Det är inte så ofta jag städar..

Nä, det är sant.. Städning ligger inte överst på mattes agenda precis. Och fönsterputsning sker  m y c k e t  sällan. Delvis beroende på att en del fönster inte går att öppna.. Och varför dom har beckat ihop på det viset begriper varken matte eller jag.

Nu är det så, att när matte ska  g ö r a  nåt, exempelvis städa, så tar hon väldigt god tid på sej att gå och  t ä n k a  på vad som ska göras och hur det ska göras.. Efter mycket grubbel så  k a n  det tänkas att hon sätter i gång och då går det undan..

Minns ni den där kameran matte lånade för att ta en del kort på lilla Hallon? Den där kameran, som hamnade i besticklådan medan matte ägnade nåra veckor åt att tänka. Nåväl, häromdan tog hon fram den, för n u var det dags att föreviga vovven..Det sorgliga var bara, att när matte tog fram apparaten så gick den i två bitar.. Olagbart.. Förfärligt!!

Matte ska köpa en ny kamera till sin syster, för det var hennes kamera.. Den snälla systern säjer att det inte är nån brådska och bra är det för mattes kassa är ganska tom efter glasögonköp och andra hemska kostnader..

Det ena med det andra gör, att lilla Hallon än en gång konstaterar att det skönt att inte vara mänska..


Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards