brimikshallon

Alla inlägg den 8 mars 2012

Av Kerstin Frithiof - 8 mars 2012 08:58

-Nej men, huu så förfärligt!! pep matte när hon kikade ut i morse.. -Så otroligt hemskt!! Jag, som trodde det var vår!

Det här sorgeutbrottet orsakades av att det  s n ö a d e  lite grann och att snön låg  m i n s t  millimeterhögt på marken.

--Ja men matte, bjäbbade lilla Hallon. Du  v e t  mycket väl att våren  s t a t i s t i... mfmb.. Jag  ö n s k a r  att matte lät bli att tysta mej så här handgripligt..

-Tänk, sa matte, tänk att i går var vi och sprang på Nytorpet en lång,lång runda. Och lilla mor och Agneta var med..

Jo då, det minns jag.. Och sen fick lilla mor och jag sitta  i n l å s t a  i bilen mens damerna var och åt lunch på Kvarnen.. Jo då, och sen gick dom och tittade i affärer, och  v i  små hundar fick fortfarandee sitta inlåsta..

Ja, som sagt, vintern har gått i baklås och snön ligger blöt och slabbig på gatan. Matte fick ta på sej sina otroligt tunga gummistövlar och kämpa sej fram på kisserundan i morse.. --Å så har jag ändå köpt dom i en  s p o r t a f f ä r , grymtar matte, som på nåt sätt har fått för sej att det man köper på såna ställen ska vara lätt och behändigt och hjälpa mänskan att löpa som en nja, inte  h i n d  precis, men i alla fall.

I går satt matte vid datorn här hemma och hittade en gammal familj, som kan räkna sina "anor" från. Och dom levde på Karl Johan Bernadottes tid.. Jag och matte börjar förstå varför folk säjer "Hemskt vad tiden går"...







Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards