brimikshallon

Alla inlägg den 16 mars 2012

Av Kerstin Frithiof - 16 mars 2012 08:25

--Du lilla sork, sa matte alldeles nyss, du lilla sork har det bra du, sa hon.. Jaha, visst, men  h o n  har det ju precis lika bra, eller..

--Nä, sa hon, jo, sa hon sen.. Så här velig brukar inte matte vara.. Till slut förstod jag vad hon menade..

Det är så här: När jag har tråkigt, eller vädret är trist eller jag känner mej utanför för att matte håller på och slamrar med nåt, då lägger jag mej bara ner och  s o v e r ..  D e t  skulle inte fungera för matte. Inte för  n å n   mänska..

Hur skulle det se ut? Hoprullade mänskor i varje vrå.. Snusande och snarkande.. Nä, mänskor håller igång hela tiden, jobbar och städar och pratar i telefon och kokar kaffe och dricker sitt kaffe.. Nä, mänskor är liksom ständigaktiva på ett tämligen monotont och gråtrist sätt. Vi hundar är  f r u k t a n s v ä r t  aktiva under korta stunder.. Sen sover vi för resten av tiden..

Det artar sej till att bli vad matte kallar en vacker dag i dag också.. Hoppas matte aktiverar sej ordentligt och tar med mej ut på en riktigt härlig långpromenad.. Helst med lilla mor också..

I går kväll fick jag långsova eftersom matte var på en sång-och musikföreställning. Hon hade haft trevligt, sa hon och det får jag väl unna henne.. Av hjärtat..

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards