brimikshallon

Alla inlägg den 17 mars 2012

Av Kerstin Frithiof - 17 mars 2012 07:24

Idag fick jag upp matte  v ä l d i g t  tidigt.. Redan vid fyratiden började jag gnälla och stöka. Det bullrade förskräckligt i min mage så det var bara för matte att palta på sej och följa med ut.. Inget hände dock så vi stapplade in igen. Nästa alarm gick vid sextiden och då blev det allvar. Matte brydde sej inte om att gå i ide igen utan stannade uppe. Däremot gick lilla Hallon och la sej.. Och sov gott på sitt söta hundöra.


Våren gör framsteg.. Igår steg riktiga dimmoln upp från bland annat Vesan.. -Det är tjälen som släpper, säjer dom som begriper sej på väder och vind. I morse visade termometern 10 grader, vilket åtminstone matte fann glädjande.


Halva kattmånaden har gått och ännu har inget hotfullt inträffat.. Men jag ser dom, huliganerna. Dom finns precis överallt, i buskar och på trädgårdsmurar.

Mattes syster var bekymrad häromdan. Svante, jättekatten, hade inte visat sej på flera timmar. Risken är väl att han har börjat dra omkring med huliganerna.. Kattilda, lakritsremmen med alla lösa skruvar, satt som vanligt uppflugen på taket. Konstigt nog kan hon hoppa  u p p  men kräver att bli hämtad  n e r !!






Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards