brimikshallon

Alla inlägg den 21 mars 2012

Av Kerstin Frithiof - 21 mars 2012 19:55

Den här dan började bra.. Upp tidigt.. Matte också.. Och så småningom solskenspromenad på Stiby backe. Vi hade plockat upp en gammal skolkamrat till matte på vägen så vi var ett litet sällskap på tre..

Damerna traskade på och hunden intervalltränade.. Trevligt hade vi alla tre.. Var och en på sin fason.. När vi var ungefär halvvägs hände det. Lilla Hallon hittade en riktigt lös och god och ljuvligt doftade hög med skit.. Vilken lycka att få smörja in sej riktigt ordentligt..

Vad matte sa när jag kom skinande av glädje och mänskoskit  k a n  jag bara inte citera.. Om det skvätte om mej så  r ö k  det om matte.. Om det doftade finaste parfym om mej så osade det svavel om matte..

-Jag rör dej inte, din odåga, sa hon. Kommer världens största och argaste hund och vill klå dej så får han göra det, sa hon. - Jag kan till å med tänka mej att hjälpa till, sa hon vidare.. Och så   m a r s c h e r a d e  damerna till bilen med lilla doftande Hallon på släp..

Jaha, inte räckte det med att vara otidig och gorma och gapa på mej.. Matte slängde, formliga dängde ner mej i badkaret när vi kom hem.. Och tvålade in mej och spolade varmt vatten på mej.. Och sa nåra till otryckbara ord.. 

Sen fick lilla våta och ynkliga Hallon inte sitta i stolen hos matte när det blev dags för TV-frågesport. På  g o l v e t   fick jag vara.. Och eftersom min hoppförmåga är begränsad fick jag stanna där.. Fnys..


Av Kerstin Frithiof - 21 mars 2012 08:22

Jag  u n d r a r  vad det egentligen är med skatorna. Dom far omkring med näbbarna fulla med ris och kvistar.. Vad ska dom med allt det där skräpet till ?  Ännu märkligare är att dom flyger in i grannens stora björkar och lämnar skräpet  där..

Det är inte bara skatorna som förbryllar lilla Hallon. Måsar och trutar beter sej egendomligt dom också. Dom håller till på lekplatsen och för ett förskräckligt oväsen.. Förmodligen hittar dom mat där.. Mask troligen..

Mask är nåt  j a g  aldrig har provsmakat.. Mina kulinäriska experiment inskränker sej till löv och växter. För att inte tala om lera, bokollonskal och sand.. Att jag tuggar i mej dom här läckerheterna faller inte matte på läppen. Så fort hon märker att jag står och tuggar på nåt extra gott, kommer hon och sätter koppel på mej och drar iväg mej. Det hjälper inte att jag stretar emot.. Matte är den av oss som har mest krafter och "den starkares rätt" gäller..

Kanelen, mattes storterrier ni vet, fick  i n t e  alls gå lös dom sista åren av sitt liv. Detta eftersom har inte bara åt koskit utan också djurkadaver.. Matte ulkar  bara hon tänker på när han en gång kom farande, lycklig och glad, med en halvrutten rådjurssank i gapet..

Ā pro på läckerheter:

Matte fick igår ett erbjudande att vara med på nån slags receptkedjebrevsaktivitet på datorn. 

Hon blev väldigt intresserad och satte i gång att läsa instruktionerna. Men då smög det sej. Matte  b e g r e p  dom inte. Alltså fick hon tacka nej.. Fast å andra sidan. Matte har en hel hylla med receptböcker i köket. Som egentligen inte används särskilt ofta.. Men dom pryder ju sin plats, dom såväl som lilla Hallon..

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards