brimikshallon

Alla inlägg den 31 mars 2012

Av Kerstin Frithiof - 31 mars 2012 08:49

Halleluja!! Puh, vilken lättnad.. Kattmånaden är strax över och lilla Hallon har gått oskadd ur den. Nu kan jag andas ut och behöver inte vara så extremt försiktig längre.. Kan tillåmed svassa omkring och vissla och vara nåschalant..

--Du stavar  f e l , säjer matte och tar på sej lärarminen..

--Vem bryr sej? Här på landet stavar vi som vi vill.. Åtminstonen gör vi små hundar det..


Kattmånadens sista dag är solig men kall. Det var frost på bilrutorna i morse när vi kissrundade.. Matte är inte så mycket i trädgården just nu. --Det är för kallt, säjer hon och gnuggar händerna. Som är ganska fördärvade och värker emellanåt. --Så går det när man inbillar sej att man ska kunna lära sej spela gitarr vid mogen ålder, suckar matte.

--Men, tillägger hon, man ska bejaka sina drömmar..


Det där sista måste matte ha läst nånstans.. En sån lysande banalitet skulle hon aldrig ha kommit på själv.


Igår på Stiby träffade jag Pepsi, en jättestor leonberger, som vi ibland möter på våra skogsrundor. Jag tror minsann jag blev lite förälskad i henne.. I vilket fall som helt fjäskade jag väldigt och svassade runt henne på både fyra och två ben. Ett passerande par hade väldigt roligt åt dom omaka kompisarna.. Lilla Hallon var ungefär så stor som Pepsis huvud..

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards