brimikshallon

Alla inlägg den 9 april 2012

Av Kerstin Frithiof - 9 april 2012 08:59

Den sista tiden har  l i l l a  Hallon träffat ett par väldigt  s t o r a  hundar.. Båda mycket vänligt inställda till lilla mej. Först var det leonbergerdamen Pepsi, som jag så smått förälskade mej i, och så var det Bosse, landssern, som är ömsom ljus och ömsom mörk..

Vem som helst av dom här vovvarna skulle kunna svälja lilla Hallon i ett nafs, men det gör dom inte. Vi är  v ä n n e r  och sina vänner slukar man inte.. D o m  bemöter man med aktning..

Bosse bor förresten tillsammans med Tajson, som jag också mött åtskilliga morgnar på sista tiden.. Matte är noga med att jag inte går för häftigt på Tajson.. --Gör du det tar han blodprov på dej, säjer hon..

Matte läste förresten nåt dumt nånstans häromdan.. Och den fånigheten går hon och gottar sej åt.

Så här stod det:

"Bjuder du en hund på mat tror han att du är Gud. Bjuder du en katt tror han att  h a n  är det"..

Den som hittade på den oförskämdheten har inte träffat lilla Hallon.. Nog om detta..


Det blev som jag hoppades.. Matte hystade in mej i bilen och så åkte vi och hämtade Agneta för vidare färd till Nytorpet.

Det var mycket folk där igår och många av dom här familjerna satt och grillade. Underbara dofter kändes från varje vindskydd och lilla hallon fick vackert hålla sej i koppel.

--Annars springer du fram och tigger, sa matte.. Och skämmer ut både dej och mej.. Framför allt  m e j, sa hon..


Nåja, den fanns sträckor där jag kunde gå lös.. Fast  j a g  föredrar att säja "där jag kunde låta  m a t t e  gå lös"..




Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards