brimikshallon

Alla inlägg den 12 april 2012

Av Kerstin Frithiof - 12 april 2012 08:18

Hur högt ligger en strilregning heldag på hundens popularitetslista??  Inte särskilt högt kan jag lova.. En sån dag var det igår. Korta rundor och sen in och torka.. Matte stövlade på med hasande steg och hade inte roligare hon.. Det var faktiskt skönt när det var dags att gå till sängs.. Sovit hade jag visserligen gjort största delen av dagen.. Men det var ostrukturerat sovande.. Inte sånt sovande jag gör i mattes knäveck under täcket på nätterna..


Riktigt händelselös var dock inte gårdagen..

Jag hörde matte prata med nån i telefon om  m ö r d a r s n i g l a r..

Nån hade börjat spana efter såna i trädgården sas det. Jag kände nackhåren resa sej.. Jag undrar vad dom här mördarna inriktar sin mordlust på.. Bara dom inte är alltför stora och alltför snabba så kan nog lilla Hallon försvara sej  mot dom.. Det blir svårare för matte, som ju är lättskrämd och (ursäkta att jag säjer det!) liksom lite b o r t k o m m e n..

Det gäller att vara extra vaksam och inte släppa henne ut sikte ens en minut i fortsättningen.

Mördarsniglar.. Jag får mardrömmar bara jag hör ordet.

Matte är alltid noga med att låsa ytterdörren och glad är jag för det. Dom kan i alla fall inte komma in i huset..

Dom där mördarna..

Bara dom inte ger sej på mina vänner Busan, Tajson och Bosse..

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards