brimikshallon

Alla inlägg den 13 april 2012

Av Kerstin Frithiof - 13 april 2012 08:00

Det är mycket som förbryllar en liten hund. En hel del av förbryllandet står min matte för.. På byrån i sovrummet har hon ett helt batteri med flaskor som innehåller det  h o n  kallar parfym.. Jag missunnar inte matte hennes flaskor även om inte  j a g  tycker dom har nåt speciellt gottluktande innehåll.. Men "leva och låta leva" det är lilla Hallons motto..

Så icke mattes.. När  j a g  smörjer in mej med det  j a g  tycker  doftar ljuvligt, blir matte arg på mej.. Och säjer fula ord  och kopplar mej och drar iväg med mej till bilen.. och  h y s t a r  in mej där och fryner på näsan.. Och när vi sen kommer hem blir det plums i badkaret, tvål och vatten och flera fula ord.. Suck..

Det här är vad som hände i går eftermiddag.

Matte tog mej med till Stiby för att vi skulle få springa lösa ett slag.. Vad hittade lilla Hallon om inte en stor hög underbart doftande skit.. S o m   jag rullade mej och gned in mej i härligheten.. Riktigt  v ä l l u s t i g t  gnodde och  frotterade jag mej.

 När jag höll på som bäst fick matte syn på vad jag gjorde..

Jag ska bespara er vad hon sa.

Väl hemma sa hon lite mer och dängde ner mej i badkaret.. Badvattnet blev alldeles  b r u n t  sa hon och spolade mer och mer vatten.. Lilla Hallon sprattlade förstås, men matte höll mej kvar tills hon fått bort  a l l  den  h ä r l i g a  skiten..

Med ovanstående slår jag än en gång fast, att vi är olika vi hundar och våra mänskor.. Konstigt egentligen att vi kan älska varandra så mycket.. För  d e t  gör vi..


Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards