brimikshallon

Alla inlägg den 16 april 2012

Av Kerstin Frithiof - 16 april 2012 07:39

Kloklippningen för nån timme sen gick hur bra som helst. Trots att den misslyckats nåra gånger hyser jag stort förtroende för att matte ska klara av sitt uppdrag. Och 98 gånger av 100 gör hon det också..


Medan hon satt med mej i knät och ansade mina klor råkade hon kasta ett öga på  s i n a  tåklor.

Dom brukar hon måla klarröda. Och nu upptäckte hon att all färgen skavts av.. Fram med färg och pensel och full fart med måleriet. Lilla Hallon satt och tittade intresserat på aktiviteten i fråga.. Nog tyckte jag att mina nyansade klor var bra mycket finare än mattes blankmålade..

--Ska jag lacka dina naglar också? sa hon och höll fram flaskan med färg. Som för övrigt luktade stickande och nysigt..

Lilla hallon avböjer vänligt men bestämt den sortens dekoration.. Har alltid gjort..


Igår gick vi genom tallet en bit från vårt hus. Matte upptäckte till sin glädje att småbjörkarna håller på att slå ut.

Dom är just nu försedda med nåt matte kallar  m u s ö r o n.. Jag undrar vad  m ö s s e n  tänker om det.

Det är kanske samma sak med musöron som med getögon.. Bara ett talesätt. Det verkar som mänskorna vänder sej till d j u r v ä r l d e n  när dom vill finna  "le mot propre" (franska igen).. Det är inte klokt vad lilla Hallon svänger sej.

Snart är jag lika bra som matte på att märkvärdiga mej..

För övrigt undrar jag om  h u n d a r n a  bidrar med nån slags kroppsdel eller egenskap till den här ordlistan..


--Jo då,  d e t  gör dom, fnissar matte. --Du förstår att om en bok har blivit illa hanterad och vikt i sidhörnen, så säjer man att den har  h u n d ö r o n  ..

Äsch...


Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards