brimikshallon

Alla inlägg den 19 april 2012

Av Kerstin Frithiof - 19 april 2012 07:43

Jag berättar ofta om mina vänner. I dag ska jag berätta om en , nja, inte  o v ä n  precis, men en vovve som nog gärna skulle ta sej en smakbit av lilla Hallon..

Det är en surmulen gammal schäferdam, som bor nåra hus ifrån oss. Om damen ifråga är ute i trädgården när matte och jag gör vår morronkissrunda, sätter hon igång ett oväsen utan dess like. Jag smyger så tyst jag kan förbi hennes trädgårdsmur.. Inte ett knäpp jag säjer.. Men jag  k i s s a r desto mer.. Nåt ska hon få att tänka på.. Vi hundar säjer väldigt mycket med vårt benlyftande.. Visste ni det??


I natt har det inte varit nån frost så nu ska det väl våras i trädgården.. Matte har en del rötter och knölar som ska i jorden.. Dessutom ska vi kasta ut en massa sommarblomfrön.. Huller och päron så där. Det brukar bli  m y c k e t  vackert..


Igår hämtade vi Agneta och åkte till Nytorpet.. Där var det ganska folktomt så matte kunde gå lös nästan hela tiden. Det gjorde henne gott..

Innan vi kom till Nytorpet var matte och Agneta på Kvarnen och åt stekt torsk. Dom gör det ibland på onsdagarna. Lilla Hallon fick som vanligt sitta i inburad i bilen..


Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards