brimikshallon

Alla inlägg den 24 april 2012

Av Kerstin Frithiof - 24 april 2012 08:21

Tick,tack,tick.... S å n a  är våra dagar. Frost på nätterna och värme och sol på dagarna. Lilla Hallon letar reda på en solig plats på  g o l v e t  och sussar på sitt söta hundöra mens matte far som en liten.. nä, rätt så  a v l å n g  ska det vara, skottspole mellan källaren och yttertrappan med sina lusiga citrusväxter..

--Nu  s k a  dom bli friska, säjer hon bistert..Annars.. fotsätter hon hotfullt.. Annars åker dom på  k o m p o s t e n ..


Jaha, fråga mej så är det väl ingenting att tveka om.. Ut med dom bara..


--Tänk om jag skulle säja så om  d e j  din odåga, säjer matte.. Tänk bara om du fick bo på komposten efter att ha "parfymerat" dej gång på gång.. Och tänk om jag lär bli att smörja dej mot fästingar.. Och tänk om jag lär bli att köpa dyr hundmat utan lät dej krafsa fram lite gräsligheter på komposten.. D e t  skulle inte resultera i nån trevlig rondör det.

Lilla Hallon tar tillbaka sina förflugna ord.. F´låt så mycket.. Det  v a r  dumt sagt..


Igår tog vi vara på det fina vädret och var på Nytorpet över en timme.. Hela tiden var vi lösa och både matte och hunden skötte sej utan anmärkning..

Mja, matte gjorde förstås bort sej när hon tog ifrån mej en fläskkotlett jag hittat vid en grillplats.. Hade hon bara velat ha den själv hade jag väl inte sagt nåt om det, men hon kastade iväg den långt ut i sjön..

Lilla Hallon stod kvar på stranden och tittade långt och längtansfullt ut över vattenytan..

Jaha, d e t  var  dagens mänskliga obegriplighet.. Suck..



Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards