brimikshallon

Alla inlägg den 9 maj 2012

Av Kerstin Frithiof - 9 maj 2012 08:50

Det luktar så fantastiskt i våra rabatter efter det att matte lagt ut hönsgössel där.. När vi ska gå ut får matte praktiskt talat  d r a  mej därifrån.. Jag vill bara stanna och  i n s u p a  och  r u l l a  mej och tillåmed  s m a k a  på härligheten..

--Du är en gris, säjer matte.. En snuskig liten gris, muttrar hon vidare.. Och så tar hon långa benet före och lilla Hallon får släpa med som en annan trasa..

Igår lät jag matte gå lös i skogen.. Hon höll noga koll på mej för hade jag hittat "parfym" hade hon kopplat sej på en gång..


Vår dator var i olag i går, men nu går den som tåget igen.. Det passar  o s s  bra för vi är båda synnerligen snabba av oss och blir otåliga om inte saker och ting sker på studs..


Apropå "studs". Allt annat än studs är det som matte ska ge sej ut på nästa vecka.. Hon ska pilgrimsvandra men lilla H a l l o n  får inte var med..

--Hundar är bara till  h i n d e r s  på en pilgrimsvandring säger hon.. Men hon ser lite lessen ut när hon säjer det.. I själva verket hade hon nog gärna haft mej med.. Nu ska jag i stället bo hos Agneta ett par dar, och det ska bli trevligt det med.. H o n  kanske har gössel i  s i n a  rabatter hon precis som matte...



Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards