brimikshallon

Alla inlägg den 13 maj 2012

Av Kerstin Frithiof - 13 maj 2012 08:02

Igår hämtade matte mod, varifrån vet jag inte, och skar av toppen på "granatäppleträdet".. Toppkvisten nändes hon inte slänga utan petade ner  b r e d v i d  stammen.. Båda lever fortfarande och nu går matte och hoppas på  t v å  granatäppleträd.. Eller, tja, vad det nu blir.. T i s t e l  är det förvisso inte.. Det kan tillåmed jag se..

Apelsinen och citronen mår förträffligt och skjuter kraftiga och fina skott.. Clementinen är det lite mer tveksamt om..


Ett bekymmer har den vita syrenen varit.. Den har knoppar, men i förgår märkte matte att den slokade.. Slokade trots att det regnat så mycket.. Brandkårsutryckning med vattenkanna gång på gång och minsann.. matte klarade busken. Den spänstade upp sej och ser nu helt frisk ut..


På vår sydvägg växte det förra året upp en jättevallmo.. Varifrån  d e n  kom har vi inte en aning.. Nu var den megastor och hade massor med sprickfärdiga knoppar.. Och så tog stormen den.. När matte kom ut i går morse låg hela härligheten på marken med rötter och allt..


Det finns många  h u n d a r  här i Norje.. I går träffade vi två noffar, en vuxen och en valp.. Matte sa att hon kände ett hugg i hjärtat när hon såg dom här vovvarna.. Dom påminde om förr i tiden, sa hon..

Och så träffade vi en dansk-svensk gårdshund.. Det var en trevlig bekantskap.. Ja,  h a n   var inte den enda.. Lilla Hallon gjorde sitt på trevlighetsfronten också..

Müller skäller och gnölar när vi går förbi och så reser han sej med tassarna mot stängslet.. Det verkar som om han väldigt gärna ville komma ut och leka.. Jag, för min del, vill det också, men matte säjer, att jag inte får springa in på andras tomter, hur trevliga hundar det än bor där..


Alla träd utom ekarna har fått löv.. Matte o-ar och å-ar och tycker det är underbart.. Eftersom jag inte kan se färger kan jag inte dela entusiasmen. Dessutom sitter löven så högt upp att jag inte ens kommer åt att  s m a k a  på dom...


Go´söndag till alla i vårens tid !!   

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards