brimikshallon

Alla inlägg den 21 maj 2012

Av Kerstin Frithiof - 21 maj 2012 14:06

Det är  j ä t t e v a r m t  ute och jag sitter mest inne.. Och det är jag tacksam för.. Matte däremot traskade ut i morse för att försöka städa ena uppfarten.. Inom parentes sagt så var den nästan igenvuxen med diverse grönska.

Efter tre timmar stapplade hon in, storligen belåten med sin insats..

Jag har förstått att mänskor ibland förringar sina insatser.. "Äsch,  d e t  var  väl inget".. Inte så min matte. Hon bara strålar av mallighet när hon gjort ett bra jobb.. Och det  g ö r  hon, ett bra jobb alltså.. Och så inbillar hon sej att det här jobbet, som hon klarat av till sin egen stora belåtenhet, ska förbli oförändrat i evigheters evighet..


Det var sommar igår också men inte alls lika  v a r m t  som idag.. Matte och en väninna från barndomen gjorde en sväng på Stiby och lilla Hallon var med.. Lös praktiskt taget hela tiden..

Nåra hundar träffade vi inte men ett par, tre mänskor.. Jag struntade i dom och dom i mej, vilket är ett bra sätt att umgås med främlingar på..


Apropå Stiby så såg vi mängder av missommarblomster  där häromdan.. Det bekymrar matte eftersom det är alldeles för tidigt för dom här favoriterna.. Dom ska inte blomma förrän om en månad, säjer matte, som verkligen håller koll på både växter och fåglar.. Göken är kommen och näktergalen.. Äppelträden blommar men körsbären är redan överblommade..


Väldigt mycket händer således i naturen.. Man kan nog säja att den är dynamisk.. Till skillnad mot lilla Hallon och hans matte, som är aningen statiska..

--Tala för dej själv, menar matte,, --J a g  har för min del sysslat med  t r ä d g å r d s d y n a m i k, säjer hon, och sätter näsan  aningen i vädret..

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards