brimikshallon

Alla inlägg den 1 juni 2012

Av Kerstin Frithiof - 1 juni 2012 08:22

--Jag kan undra hur länge det dröjer innan hela Sydsverige har förvandlats till öken, sa matte för en stund sen när hon kom in efter att ha satt på trädgårdsbevattningen..

Undringen kan synas befogad eftersom det är kruttorrt överallt.. Det dröjer nog inte länge förrän skogen tar stryk..

Väderprofeterna på TV retar matte till vansinnets gräns.. Leende står dom och pratar om  s o l c h a n s e r  när det är  r e g n  som behövs..

--Visst, muttrar matte.. --Visst kan jag förstå att mänskor som sitter inomhus hela veckan kan längta efter  s o l ..

Men att inbilla sej att hela  l a n d e t  gör det är tecken på oförstånd i allra högsta grad.. Säjer hon och fräser.. Nja, fräser och fräser. Hon är ju ingen  k a t t  precis.. Hon gör mänskans morsvarighet till fräsa..

--Om den här torkan inträffat för hundra år sen hade vi fått svälta i vinter.. Så är det bara, fortsätter hon..


Nu är det såhär att min matte har lätt för att hetsa upp sej.. Och när hon kommer igång  har hon en otrolig svada.

Lilla Hallon hoppar upp i sin stol och håller tassarna för örontussarna så han ska slippa höra på henne..


Lite lessen är jag idag eftersom lilla mor inte är kvar längre.. Precis när jag börjat hoppas att hon skulle stanna för gott kom hennes mänska och hämtade henne..


--Lilla, lilla Hallon, tröstade matte.. Du ska veta att lilla mor faktiskt  ä r  Brittas hund, och du ska också veta att hon kommer tillbaka hit många gånger till.. Du har alltså nåt att se fram emot.. kom i håg det..

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards