brimikshallon

Alla inlägg den 3 juni 2012

Av Kerstin Frithiof - 3 juni 2012 07:49

Go´söndag !!

Morronen är kristallklar, det blåser, grönskan är nyvattnad och frisk och matte tycker det ser ut som vore det september. Lilla Hallon tycker ingenting.. Bryr mej inte om vädret alls. Så länge det bara går att vistas  u t e  i det är jag nöjd.. Har annat att tänka på..

--Vaddå, frågar matte och ser  en  l i t e n  aning skepisk ut.. Vad har väl lilla Hallon att tänka på?

--Tja, viktiga  h u n d s a k e r, som handlar om allt mellan himmel och jord.. Mat tillexempel.. Och promenader..

-- Ja, men då tänker vi lika du och jag, säjer matte.. J a g  tänker också på mat och promenader.. Och så lite annat också..

Ofattbart så väl vi kommer överens matte och jag..


Det är väldigt tyst här i Norje den här söndagsmorronen.. Inga bilar och inga gräsklippare stör friden..


--Vi får väl annat att veta om nåra dar, säjer matte.. Då brakar  rockfestivalen igång..

Hunden är lite nyfiken på den här festivalen.. Jag har aldrig varit hemma och lärt mej hur den fungerar..

Matte är  i n t e  nyfiken alls.. Hon  v e t ...

--Nja, säjer hon.. Ingenting vara för evigt och om en vecka är det över..


En sak som bekymrar matte är tanken på allt  ö l e t .. Öl är, vad jag förstår en viktig ingrediens i rockfirande.

Inte för att matte bryr sej om att folk dricker  ö l .. D e t  struntar hon fullständigt i.. Det är tanken på vart allt ölet tar vägen  s e n , när det gjort sin runda genom mänskorna.. Stanken är ibland vedervärdig efter festivalen..

--Vi får väl hoppas på en riktig  r e g n s t o r m så ölet försvinner ner i marken..


Nu tänker jag testa om matte börjat tänka på viktiga saker som mat och promenader ännu.. Det börjar bli dags..



Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards