brimikshallon

Alla inlägg den 4 juni 2012

Av Kerstin Frithiof - 4 juni 2012 07:51

Jo,jo,mensan.. Mattes och mina tankar sammanföll i går morse och vi for till Nytorpet.. Agneta var med.. Morronen var verkligen som gjord för en skogsvandring, kylig och klar..

En synnerligen ovanlig skogsvandrare mötte vi strax innan rundans slut..

Matte, som kan se långt tack vare sin längd och sin långsynthet, kopplade mej kvickt som tanken.. Storögt undrade lilla Hallon var som var på gång..

Jag fick väl det att veta.. Vi mötte ett äldre par, i mattes ålder ungefär, och dom hade sin  k a t t  med sej på promenaden.. En tunn, storörad, blåögd siames.. När dom fick se mej fiskade dom upp katten (den gick i sele) så den satt  h ö g t  över marken och glodde på lilla Hallon.. Jag gjorde mitt bästa att strunta i den.. Den såg ju inte ens  u t  som en katt..

Agneta och matte, däremot, var  l y r i s k a .. Dom o-ade och oj-ade och smekte katten där den satt på sin stolta mänskas arm..Oberörd och nästan kunglig.. Spinna hade den inte vett till trots att den fick så mycket beröm och kel.. Fnys!!


Britta ringde precis.. Lilla mor kommer ikväll och stannar under hela rockfestivalen.. Glad blev jag.. Hoppas matte tar oss med på långa härliga skogspromenader.. För promenader  här i byn är väl inte att tänka på (med tanke på allt begagnat öl vi kan hitta och sniffa på i diken och häckar).


Idag börjar stora sommarstädningen.. Matte har redan tänkt ut hur hon ska lägga upp jobbet..

--Logistiken är viktig, säjer hon snusförnuftigt..

Lilla Hallon får väl ligga lågt ett tag.. Jag kommer alldleles säkert att känna mej i vägen..

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards