brimikshallon

Alla inlägg den 14 juni 2012

Av Kerstin Frithiof - 14 juni 2012 07:57

Igår var det riktigt hett och kvalmigt.. Vi var i skogen en liten stund, men både matte och hundarna blev trötta, varma och törstiga så vi fann för gott att åka hem ganska så snart..

--Vovvarna fick i alla fall göra sina små magar rena, sa matte..

En man, som också var ute och rörde på sej, råkade komma förbi mitt under  förrättningen.. --Dä va en redig jäddrans möghonn du har, sa han.. Och matte blängde.. Hon tar i alla fall undan "möget".. Antingen genom att sparka in det under buskar, eller plocka upp det och ta hem det..

Vad hon ska  h a  det till har jag aldrig begripit..


Idag är det tredje dan som matte vattnar sina växter.. --Det är bäst att passa på, menar hon.. Snart blir det väl vattningsförbud.. Det brukar det bli just när det behöver vattnas som allra mest..


Det är verkligen vackert i trädgården just nu.. Massor av vallmor blommar som bäst.. Matte påstår att hela trädgården flammar i olika röda nyanser. Det kan  j a g  som bekant inte se eftersom jag saknar färgsinne.. Jag kan inte ens föreställa mej vad färg egentligen är för nåt..

Det är väl med mitt färgsinne som med mattes luktsinne.. Men, ingen kan ha allt..

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards