brimikshallon

Alla inlägg den 16 juni 2012

Av Kerstin Frithiof - 16 juni 2012 07:52

En tanke slog mej alldeles nyss..

Mänskor sätter sej alltid i särställning.. Dom delar in skapelsen i mänskor och "djur".. Så vitt jag vet så tillhör jag och lilla mor kategorin "djur"..  Matte däremot är mänska.. 

Skillnaden är uppenbar och vi har som bekant olika uppgifter här i livet också..

En av mänskans viktigare uppgifter är att arbeta och förtjäna pengar.. Det kallas att försörja sej..


När mänskan vill ha lite trevligt i sin omgivning skaffar hon nåt "djur"..Som hon också försörjer.. 

Djur har väldigt hög mysfaktor och  d e t  är ingen dålig livsuppgift..


Varför sitter jag här och funderar på mänskor och djur.. Jo, jag har funnit att vi   b e h ö v e r  varandra väldigt mycket.. Lilla Hallon behöver sin matte, men  h o n  behöver lilla Hallon också..


På vår köksvägg sitter ett anslag i plåt och på det står det så här: "A home without a dog is just a house"..

Matte kände sej väldigt glad när hon satte upp den skylten och lilla Hallon är  s å  glad att den sitter där..


Nog funderat.. Nu ska vi planera dagen matte, hunden och lilla mor.. Ut i naturen vill vi alla tre antingen vi går på två ben eller fyra..





Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards