brimikshallon

Alla inlägg den 4 juli 2012

Av Kerstin Frithiof - 4 juli 2012 14:04

--Märkligt, sa matte när hon kom hem för en stund sen.. Märkligt.. Jag går på marknad och köper nästan ingenting och ändå tar pengarna slut.. Synnerligen egendomligt..

Ja, så är det. Matte har varit på sommarmarknad i Sölvesborg i dag.. Det är alltid marknad i Sölvesborg första onsdagen i juli.. Har varit sen hedenhös.. Och matte åker alltid dit in.. Inte precis ända sen hedenhös, men närapå..


Marknaden börjar med morgonmässa i kyrkan och sen är det fritt för kommers bland knallar och lottförsäljare.. Riktigt trevligt är det att strosa runt och trängas, tycker matte.. Visserligen var hon duktigt varm och trött när hon kom hem, men man kunde inte missa att hon haft trevligt..


Trevligt hade vi igår eftermiddag också.. För första gången på bra länge vandrade vi uppe vid Nytorpet.. Hela tiden var jag lös och kunde springa, vila och dräpa pinnar i min alldeles egna takt.. Det enda jag inte fick göra var att äta lera och det enda jag inte  k u n d e  göra var hoppa över nerfallna trädstammar..

En och annan mygga pep och inade och störde oss, men det gjorde inte så mycket.. Matte hade en stickad tröja och långa byxor och kängor på sej..Och jag har ju min sträva päls.. Myggorna hade således inte mycket för att dom surrade runt oss.. Att sen den här skyddsklädseln gjorde så att matte blev förskräckligt varm är en annan sak. Faktum är att det riktigt  å n g a d e  om henne..


 En verklig trevlig vandring var det.. Matte och Agneta, som också var med, var  glada över att en del vandaliseringar, som har skett under ett par års tid, verkade ha slutat..

--Glina har kanske vuxit till sej och fått vett, sa damerna..

Jo pytt.. Idag stod det i tidningen om omfattande vandalisering vid Nytorpet..

--Det är kanske glinas småbrorsor, som har tagit upp sina storebröders mantlar, sa matte.. Och så sa hon nåt om ortentligt med  s m ö r j .. Vad hon nu kunde mena med  d e t ..



Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards