brimikshallon

Alla inlägg den 6 juli 2012

Av Kerstin Frithiof - 6 juli 2012 08:01

Har jag nämnt att min matte är rätt så bortkommen.. Framför allt när det gäller teknik..

--Kvinnor i min ålder är ofta det, bortförklarar hon..

Tja..

Häromdan skulle hon sända en kommentar på datorn.. Hon råkade sända den till  s e j   s j ä l v .. Och nu kan hon inte få bort den.. Sånt händer nog inte så värst många kvinnor.. I vilken ålder dom än befinner sej..

Nu ska jag inte på nåt sätt  f ö r r i n g a  min matte.. Jag älskar henne och uppskattar det hon gör för sin lilla hund..

M e n .. Det är det hon ibland råkar göra mot sej  s j ä l v,  som jag ställer mej lite frågande till..


I går kväll tittade matte och jag på TV.. Nåja, det gör vi rätt ofta, men i går var det  å l d r i n g a r n a s  television..

Det började med en repris på en Marlene Dietrich- föreställning på Berns för 49 år sen..

Så  länge sen det var, och så otroligt föråldrat den sköna Marlenes framträdande syntes..  D e n  reprisen hade nog mått bäst om den fått bli kvar i malpåsen.. Tyckte matte..


Senare, framåt natten, visades ett program om åldriga idrottare, ingen  u n d e r  åttio, dom flesta över  n i t t i o, som plågade sej timvis varje dag för att komma till en seniortävling i Finland.. Äldste medaljören var hundra fyllda.

Så värst många medtävlare hade han förstås inte, så det var inte så konstigt att han fick medalj.. Men  s t o l t  över sin medalj var han..


Efter att ha sett det här programmet kände jag en stor tacksamhet över att min matte är  n o r m a l.. Åtminstone när det gäller sportutövning.. Dessutom har hon åtskilliga år kvar innan hon kan komma i fråga  i såna tävlingar, som visades i går kväll.. För övrigt tycker hon inte  o m  idrott.. Har aldrig gjort..

Promenader räcker bra för henne och lilla hunden..


Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards