brimikshallon

Alla inlägg den 7 juli 2012

Av Kerstin Frithiof - 7 juli 2012 08:14

--Nåra körsbär blir det då inte i år, suckade matte för en stund sen.. Det är skillnad det mot förra året, när vi hade så mycket så vi kunde ge bort spannvis..

Nu bryr jag mej inte så mycket om körsbär.. Jag föredrar  s v a m p.. Visserligen  ä t e r  jag inte svamp, lika lite som körsbär, men det är så förskräckligt roligt att vara med i skogen och  p l o c k a  det här födoämnet..


Föra året var det väldigt gott om trattkantareller.. Jag var med matte och Agneta i skogen i timmar.. Damerna plockade svamp och jag lekte med pinnar.. Och när jag blev trött la jag mej ner i mossan och vilade en stund.

Matte var väldigt stolt över sin lilla hund, som kunde vara med så mycket och som inte hade en tanke på att rymma..


Det, att rymma alltså, är nåt jag aldrig gjort.. Agneta påstår, att  d e n  tanken inte finns i mitt huvud.. Matte påstår det inte, hon  h o p p a s.. Själv vet jag, att jag inte törs lämna matte i skogen.. N å n  måste kunna hitta hem igen..Och denna  n å n  är inte matte..


Det är fortfarande väldigt varmt och fuktigt ute.. "Tungblåst" säjer människor, och jag ger dom rätt.. Tillåmed lilla Hallon flåsar och hässjar och längtar till kvällssvalkan..


I dag är  det medeltidsmarknad i Sölvesborg och dit brukar matte åka.. Som väl är lämnar hon sin lilla hund hemma när hon besöker platser där det är trängsel..

I forntiden, när Joker, jättenoffen, var hennes hund, hade hon alltid honom med..Honom gick det inte att förlora i trängseln och inte var det nån som snubblade över honom eller trampade på honom heller..

Jag misstänker, att matte tyckte det var roligt att ha Joker med.. Hon kände sej förstås stolt över sin vackra, snälla, sotsvarta jättehund..

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards