brimikshallon

Alla inlägg den 8 juli 2012

Av Kerstin Frithiof - 8 juli 2012 12:02

Go´middag och go´söndag.. Lilla Hallon har varit utan sin ständiga sekreterare precis hela förmiddagen. Matte har nämligen ägnat sin tid åt trädgården.

--Det är tid för täppan att byta kostym, menar hon.. Alla dom vackra vallmona, prästkragarna och blåklintarna har blommat färdigt och måste bytas ut mot annat.. Ogräs finns det också. Det har frodats i skydd av dom här blommorna..

Och matte sliter och svettas..

Hon fick en hel spann med flox (fråga mej inte vad  d e t  är) av en snäll grannkvinna.. Matte blev väldigt tacksam för dom här floxarna och satte igång med att röja upp och göra plats för dom och plantera dom på stört..


Tro inte det är färdigt med  d e t .. För att citera en berömd man  så är det inte slutet, inte ens början till slutet.. Men kanske slutet på början.. Kriget mot ogräset och planterandet av senareblommande  växter, alltså..


Av ovanstående kan man förstå att dom närmaste dagarna blir  e n s a m m a  dagar för lilla Hallon.. Det är tur att jag har min leksaksring (den gamla kära, som jag fick för två år sen när matte skulle parisa en vecka.. J a g  för min del fick  p e n s i o n a t a, och  d e t  var väl OK..Om än inte rock´n roll och marmeladsmörgåsar..



Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards