brimikshallon

Alla inlägg den 13 juli 2012

Av Kerstin Frithiof - 13 juli 2012 08:01

Jämmerligt så fina våra två uppfarter blev sen matte gått lös på dom ett par dar.. I går kväll, när hon la sista handen vid garageuppfarten hittade hon en liten, liten björk.. (Hade det handlat om hundar hade hon nog sagt chihuahuavalp, nyfödd sådan). Matte blev glad..

--Den plantan ska jag spara och sätta vid infarten, sa hon till sej själv..

Sen hittade hon en till och den drog hon upp.. Och ångrade sej grymt..

--Hur korkad får man vara, frågade hon.. Den här plantan kunde jag ju satt  t v ä r s  ö v e r  infarten..

Nu går matte och hoppas att hon ska hitta en liten, liten björk till..


Det känns i luften att nåt är på gång.. Jag  u n d r a r  om vi inte ska åka nånstans.. Faktum är, att jag tror vi ska till veterinären och vaccinera mej.. Matte letade nämligen fram mina papper för en stund sen..

Jag har absolut ingenting emot att åka till Näsum och träffa dom trevliga veterinärerna där.. Hade det inte varit för veterinär Lena hade matte och jag aldrig fått varann.. Så  h e n n e  är vi skyldiga stort tack, matte och jag..


Matte har heller ingenting emot att träffa näsumveterinärerna, tvärtom, men hon har lite ångest för uppfarten till kliniken.. Den är både brant, smal och krokig..

--Möter vi nån  d ä r  och måste backa  n e r f ö r  så får jag  v ä l d i g t  ont i magen, säjer hon..

--Sån tur då, att vi redan  ä r  hos veterinären, fnissar lilla Hallon..


Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards