brimikshallon

Alla inlägg den 10 augusti 2012

Av Kerstin Frithiof - 10 augusti 2012 08:33

Inte för att jag tror att det intresserar nån, men jag vill i alla fall berätta att i morse  s o v  vi till halv sju..

--Rekord för den här sommaren, sa matte och kände sej nöjd och belåten..

Inom parentes sagt så behövs det inte så mycket för att matte ska känna sej nöjd.. I det här fallet två extra timmars sömn bara.. Jag för min del kan sova precis var och när som helst.. Vi hundar har många fördelar framför våra mänskor..


Nu är det dags (jag  v ä g r a r att stava det dax) för nästa festival.. Jazzfestivalen har gått igång i Hällevik.. Matte är inte alls lika negativt inställd till  d e n  som hon är till rocken.. Det beror kanske på att vi har rocken alldeles bakom knuten.. Jazzen är i alla fall ett par mil härifrån..

Matte är tillåmed så vänligt inställd till jazzen att hon kan tänka sej att åka dit ett par timmar och lyssna till dom glada tonerna.. För det är just det det handlar om; gladjazz av gammalt gott märke..


Matte håller på och kollar  r o s o r  nästan dagarna igenom.. Både i trädgårdarna i närheten, på nätet och på plantskolorna.. Det lutar åt mittemellanfärgade rosor efter vad jag förstår..

Nu räcker det förstås inte med bara rosor.. Dom här krävande krabaterna vill ha speciell  j o r d   och förmodligen lassvis med gössel om dom ska behaga blomma.. Lilla Hallon känner sej nästan lite förfördelad..

--Ska du inte göra, säjer matte.. Vem är det som får specialfoder, trimning, luspulver, vaccination och ilfärd till veterinären vid minsta knip.. För att inte tala om  p r o m e n a d e r..

Jo, jo så rätt så..



Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards