brimikshallon

Alla inlägg den 12 augusti 2012

Av Kerstin Frithiof - 12 augusti 2012 07:11

Go´söndag alla hundar, katter och mänskor där ute i världen, Europa, Sverige och Norjeby..

Låt mej förklara:

Varför nämner jag  h u n d a r  och  k a t t e r  före  m ä n s k o r .. Jo, för att i alla andra sammanhang nämns mänskor först..För en gångs skull gör vi tvärtom, tycker jag.. Dom små får börja..


Att vända på saker och ting har jag lärt av min matte.. När hon har kört fast i nåt problem, och då menar jag verkligen kört fast, så brukar hon sätta sej ner och blunda  och sen tar hon det hela igen, fast  t v ä r t o m ..

Och vips är problemet löst, skulle jag önska att jag kunde säja, men så är sällan fallet.. Ofta får hon lägga det åt sidan helt och för evigt, men  i b l a n d  så löstes allt till det bästa genom omvänt tänkande..


Varför jag räknar upp världen, Europa, Sverige och Norjeby på det här fåniga sättet beror på att så gjorde matte när hon var  l i t e n ..

Det är faktiskt ganska vanligt att barn förankrar sin plats i tillvaron på det här sättet.. Så matte var inte på något sätt unik, om hon nu trott det nångång..


Denna vackra söndagsmorron var det  j a g , lilla Hallon, som vaknade först.. Av att det kurrade i min lilla mage.. Och när det kurrar i  d e n  magen är det bäst att ta en snabb tur i trädgården.. Så ock i morse.. Sen var det inte nån mening med att sova längre tyckte varken hunden och matte..

Så nu sitter vi här med en mycket  l å n g  söndag framför oss.. Matte funderar så smått på att gå i kyrkan och hunden funderar skarpt på att gå till skogen.. Vi kanske hinner göra både och..

Go´söndag..



Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards