brimikshallon

Alla inlägg den 19 augusti 2012

Av Kerstin Frithiof - 19 augusti 2012 07:59

Johodå, matte kom hem från trädgårdsdan med två nya sommerwindbuskar.. Glad som en lärka..

--Hade dom haft ett par lika fina till så hade jag köpt dom också, kvittrade hon..

Och så flyttade hon på en prästkrageplanta, som stått på sin självvalda plats i ett par år, för att få en riktigt  tät och fin rosenrabatt..

--Nästa steg blir att plantera lavendel bland rosorna, säjer hon.. Till den änden har hon stuckit ner nåra små toppskott från en lavendelbuske i en kruka med plantjord.. Tar dom här skotten sej så ska hon ta många fler, påstår hon.. Det ska bli mycket lavendel.. Och så lite persilja..

Min matte blir lätt entusiastisk över både det ena och andra, men så  h ä r  i gasen är det länge sen jag såg henne..


Mindre roligt för matte var att hon bet sönder en kindtand i går.. Så nu får hon gå till tandläkaren så fort som möjligt.. En tandläkare är en sorts veterinär, som sköter om tänder.. Om  h u n d a r  kan bli omskötta hos tandläkare också vet jag inte.. Skulle jag få tandvärk tror jag nog att matte tog mej till mina vanliga veterinärer uppe i Näsum..


Det är väldigt söndagsaktigt i dag.. Soligt, stilla och tyst och lite, lite läskigt, tycker vi..


Matte har en gammal LP som innehåller en söndagssång. Den går ut på att en halvlodis går runt i stan och beskriver söndagsmorronen och vilka känslor den uppväcker hos honom..

Ibland spelar matte den här sången och nickar igenkännande.. Inte för att matte på nåra vis är nån lodis, men det var nog inte sångaren heller..


Go´söndag..





Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards