brimikshallon

Alla inlägg den 21 augusti 2012

Av Kerstin Frithiof - 21 augusti 2012 08:51

Om ett par timmar ska lilla mor åka hem.. Och  j a g  ska återgå till att bli den beskedliga lilla hunden, som viftar med vänlig svans åt alla hundar i byn.. Utom möjligen åt Bamse..

Det kommer att bli  t o m t  efter lilla mor.. Det är det vanliga.. Först blir jag lessen och deppar.. Sen tänker jag inte mer på henne.. Och  s e n  när hon kommer tillbaka (för det gör hon alltid)  vet glädjen inga gränser..

Matte är också väldigt förtjust i lilla mor och tycker om att ha henne här som gäst.. Att hon är en liten argbigga kan matte hantera.. Hon släpps inte lös hur som helst.. Matte vill givetvis inte att hon ska börja slåss.. Men  d e t  har inte lilla mor når emot..

--Lite action piggar upp livsandarna, säjer hon och sätter sin lilla nos i vädret.. 


Just nu håller skolorna på att börja läsåret och matte känner en viss oro.. Det känns som om  j a g   o c k s å  ska börja, menar hon.. I många Herrans år började hon också skolan vid den här tiden.. Först som elev och så småningom (efter ett mellanspel som journalist, en väldigt usel sådan) som lärare..

Nu är det visserligen ett antal år sen matte var i skolan sist, men ändå känns det som hon också skulle kavla upp ärmarna och kliva upp i katedern igen..


Jag för min del är glad att matte inte ska iväg nånstans på morgnarna.. Vi har det bra som vi har det.. Hur skulle hon för övrigt ha  t i d  att åka till skolan så mycket som hon har att göra med dom där  r o s o r n a.. Och ogräset också för den delen.. Fnys..


I går glömde matte att klippa mina klor.. Så icke i dag.. Men allt gick geschwint och smärtfritt som vanligt.. Peppar, peppar..

Lilla mor satt på golvet och tittade på..  H e n n e s  klor är det ingen utom veterinären som dristar sej att klippa.

Hon är allt en riktig liten krutis min lilla mor.. Det blir som sagt  t o m t  efter henne..

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards