brimikshallon

Alla inlägg den 27 augusti 2012

Av Kerstin Frithiof - 27 augusti 2012 08:48

Jag undrar vad det har tagit åt småflickorna Molly och Tindra..Vi möttes i morse och då skällde och röt dom åt mej.. Men dom lugnade ner sej och så nosade vi om varandra.. Men då försökte faktiskt en av dom ge mej en snyting.. Jag undrar varför.. Kan det vara så, att dom inte längre känner igen mej.. Det är flera månader sen vi sågs.. Och hundars minne är lika kort som mänskors..


Det hela har nog att göra med mattes försök att vrida dygnet rätt.. Hela sommaren har vi varit uppe och rasslat före alla andra så vi har inte haft möjlighet att träffa dom här småflickorna.. Och knappt nåra andra hundar heller..

Nu kämpar matte emellertid med att skaffa oss vettigare dygnsrytm.. Mera i fas med alla andra, liksom, och då börjar vi träffa på hundar och mänskor, som vi missat hela sommaren..


Nåt som sällan missas på måndagarna är  k l o k l i p p n i n g e n.. I dag var det dags igen och allt gick lugnt och städat till.. Varken jag eller matte gillar egentligen att göra den här pedikyren, men vi inser båda att det måste den, och sitter jag bara stilla i mattes knä brukar det hela avlöpa geschwint och på bästa sätt..


Igår var det  f j ä r d e  dan i följd som jag var lös i skogen.. På Stiby den här gången.. Gunlög och Agneta var också med.. Damerna trodde väl att dom skulle hitta en eller annan  s v a m p .. Men det smög sej..


Det artar sej till att bli en varm och solig dag.. Matte vattnar rosorna och hennes lilla hund tar igen sej i stolen.. Hoppas, hoppas det blir tid till en skogsvandring i dag också..


Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards