brimikshallon

Alla inlägg den 2 september 2012

Av Kerstin Frithiof - 2 september 2012 08:04

-- Du, matte.. Det där du sa igår, du vet..

--Mmm.. Matte tittar upp från sitt korsord.. --Vilket menar du..

--Det där om  f l y g a n d e  h u n d a r.. Visst var det som du skojade..

--Nädå, inte alls.. Fast det är klart.. Det handlar inte om  r i k t i g a  hundar.. Flygande hundar är faktiskt fladdermöss.. Jättestora sådana..


Matte går bort till bokhyllan och plockar fram en tjock bok..

--Här står det om flygande hundar.. Dom heter egentligen pteropus vampyrus.. och..

--Vampyrer.. Då är dom ju  f a r l i g a ...

--Nä. Det står här att dom lever på frukt.. Och för övrigt finns dom inte här alls.. Dom är fruktansvärt långt borta.. Så risken att vi ska träffa på en sån figur är helt obefintlig..

--M-men  s t o r a  är dom, eller hur..

--Ja, mellan vingspetsarna är det 150 centimeter.. Och det är nästan lika brett som din mänska är hög.. De´du..


Nu har lilla Hallon fått nåt att tänka på.. Jag vet inte riktigt om jag ska känna mej besviken eller lättad över att flyghundarna inte är nåra hundar alls..


--Du gör dej då bekymmer, säjer matte och rycker ett par strån ur min päls.. --Dumma lilla hund..


Det känns väldigt  b r a  när matte kallar mej "dumma lilla hund".. Hon säjer det med världens snällaste röst, och så plockar hon lite med mej medan hon säjer det..


Jag har sagt det många gånger, men jag säjer det igen: 

Vi passar så bra ihop matte och jag..


Go´söndag..

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards