brimikshallon

Alla inlägg den 11 september 2012

Av Kerstin Frithiof - 11 september 2012 07:54

Man mår som en prins.. Varenda dag  l å n g a  vandringar i skog och mark.. Och en och annan gång i Boket..

Mamma mia, hoppas den här sensommaren aldrig tar slut.. Inte nog med att jag har oändligt trevligt på dom här vandringarna.. Midjan håller på att komma tillbaka.. Inte för det gör  m e j  nåt att vara lite rund om magen, men det ger matte dåligt samvete..

Hur kan lite hundrondör ge matte dåligt samvete kan man fråga sej..

Jo, då ser man att hon ger efter för hundens tiggeri, och  d e t  är ett tecken på dålig karaktär hos matte..

Ända sen veterinär Åsmund hytte med pekfingret åt matte och tillhöll henne att vägra ge hunden godbitar, ända sen dess så håller matte hunden i Herrans tukt och förmaning.. Inga gottor här inte.. Fast, i sanningens namn  b r u k a r  jag få slicka tallriken när matte ätit.. Men det är i regel så lite kvar att det gör varken till eller ifrån..


Är det nån som vet vad  h a n d l i n g s f ö r l a m n i n g   är.. Matte påstår att hon lider av en sån åkomma och har gjort ett bra tag.. Idag ska det emellertid bli  ä n d r i n g  på den punkten.. Hon ska börja städa källaren.. D ä r  finns mycket att göra minsann..

--Alltihop ska till tippen, säjer matte och ser sammanbiten ut..

-- Jag ska ta så mycket jag själv kan, fortsätter hon.. Sen får jag hyra en åkare till att forsla bort resten..


Hoppas bara inte matte  f ö r t a r  sej utan vi kan fortsätta med våra långpromenader trots källarstök..


Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards