brimikshallon

Alla inlägg den 14 september 2012

Av Kerstin Frithiof - 14 september 2012 08:01

Logistik (liksom logik) är svåra begrepp.. Fråga min matte.. På grund av dom här begreppen har hon just för närvarande svårt att sova.. Och följaktligen jag också.. Hon ligger och vrider och vänder sej och så hör jag henne mumla:

--S å  ska jag göra.. Nä, det går inte.. Om jag skulle.. Mummel, mummel..


Stackars matte.. Hon  ä r  inte så smart och logisk som hon älskar att föreställa sej..

Det är givetvis tömningen av källaren som spökar i hennes hjärna.. Och som stör hennes nattsömn.. Och vad värre är:

h u n d e n s ..


Nåväl, efter mycken vånda klurade hon så småningom ut att hon kan hyra en sopcontainer och på det viset bli av med skräpet.

Konstigt att hon inte kom på en sån enkel lösning från början..

En del färder till tippen lär hon dock inte komma ifrån..


Till nåt helt annat:

(Tack för det.. Mattes kommentar)..


Det är  f o r t f a r a n d e  sommar.. Träden står jättetunga av löv, men gräset har slutat växa.. Inte för att det har växt särskilt mycket denna sommar, men nu har det definitivt tackat för sej..

Ogräset, däremot, växer fortfarande så det knakar och vi får nog tänka oss ytterligare en omgång rensning av trädgårdsgångarna.. Vi har två, båda breda..


Nåt som vägrar komma upp denna sensommar är  s v a m p a r n a.. Med vemod minns vi förra året när det var hur gott om trattisar som helst.. Hektolitervis.. Ack ja..

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards