brimikshallon

Alla inlägg den 19 september 2012

Av Kerstin Frithiof - 19 september 2012 07:53

I går hade vi trevligt på Nytorpet.. Matte och jag åkte dit på eftermiddagen och sen fick jag springa lös en hel timme..

Jag såg på matte, att  h o n  också njöt av utfärden.. Det blev liksom en liten semester för henne.. En paus i källarröjandet.. Om man säjer så..


Källarångesten har släppt och matte säjer sej "skönja ljuset i tunneln".. Vad nu  d e t  kan innebära..

Nu återstår för henne bara att försöka få ett nytt "Sesam öppna dej" till sitt släktforskarprogram.. Hon har i alla fall hittat ett telefonnummer, dit hon (förhoppningsvis) kan ringa..


Är  det inte själva den, att min matte, som ju i alla fall har lyckats trassla sej igenom ett långt liv, ska vara så bortkommen i vissa stycken.. Att hon jämt, jämt ska göra bort sej i elektronikens värld kan jag till nöds begripa, men att hon ska ha så svårt för alldeles vanliga, självklara saker som att skriva upp koder,  d e t  kan jag inte fatta..


Ånä.. Min matte tror alltid att hon ska minnas sina koder och öppningsord.. Och dessutom tror jag, att hon har fått för sej att dom här koderna är så hemliga att det nästan är farligt att ha dom på ett papper.. Ungefär som koden till bankomaten..


Nu ska jag inte sitta och gnälla över mattes tillkortakommanden.. Den positiva sidan av henne överväger med stor marginal..

Vi har alltid väldigt trevligt, och matte är en sån person som köper bil efter sin lilla hund .. Inte skulle hon  ha en herrgårdsvagn om hon inte behövde plats för en stor hundbur, där lilla Hallon kan både sitta, ligga och gå omkring lite grann..

Dessutom  a n v ä n d e r  hon den här hundbilen till att ta ut sin vovve praktiskt taget varenda dag..

Att den sen  o c k s å  är bra att åka till tippen med är inte fel det heller..






Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards