brimikshallon

Alla inlägg den 22 september 2012

Av Kerstin Frithiof - 22 september 2012 07:51

Förfärligt, gräsligt, övermåttan gräsligt.. Och kusligt.. Jag kan knappast tro att det bara är  r e g n  som hamrar så på taket.. Men eftersom matte tar det hela med ro så är det väl ändå inte kriget som har börjat.. Fast det låter så..


Eftersom taket är ganska nytt och dessutom försett med nya hängrännor och stuprör är väl risken för att källaren ska bli översvämmad tämligen minimal.. För nåra år sen hade vi bergsäkert haft vatten i den..


Vad var det jag sa om ruckel för ett par veckor sen.. Det läcker i varje fall inte  i n  längre.. 

Numer är det tvärtom: Det är det som ska  u t  som ibland stannar kvar inomhus.. 


Jag kan tänka att mattes rosor tackar och tar emot och njuter av all den här vätan.. Ifall dom inte blir sönderslagna förstås..


--Värst vad man kan vara negativ och småsur idag, säjer matte och ger mej en liten puff..


--Mmm, det är framför allt för att jag inte fick dra i dina byxben när du satt vid frukostbordet.. Jag blev  s å  sårad när du knuffade bort mej.. Du  g o r m a d e  dessutom åt mej..

--Och sen började det här hemska regnandet.. Och  mörkt är det dessutom och otrevligt på alla sätt.. Dessutom var    f r u k o s t e n   inte tillräcklig  och  t ö r s t i g  är jag ..

--Och förresten varför sitter du alltid och prasslar med den där  t i d  n i n g e n  när du istället kan umgås med din lilla hund.. F ö r s u m m a d  är vad jag är.. Fnys..


--Du lilla gnällspik, säjer matte och skiner upp..

--Märker du att det har slutat regna.. Kom med mej ut i köket.. Jag har lite leverpastej kvar i kylskåpet..


Det  v a r  nog dumt av mej att försöka rycka jeansen av matte och  e g e n t l i g e n  är det bara trevligt med lite regn emellanåt..








Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards