brimikshallon

Alla inlägg den 23 september 2012

Av Kerstin Frithiof - 23 september 2012 08:35

Go´söndag världen..

Hunden, med sitt namn på så många språk, hälsar alla i denna värld och säjer go´söndag till er..

--Värst vad du är högtidlig idag, säjer matte..

--Det  ä r  högtidligt.. Det är ju söndag.. Lilla hunden tittar på sin mänska..

-- Söndag är det bara en gång i veckan..Och dessutom har du bjudit  ett par damer på middag i kväll. D e t  är väl också lite högtidligt..


Jodå.. Matte ska ha bjudning i kväll.. Det är inte ofta hon har det, så  l i t e  högtidligt tycker hon också att det är..

Jag brukar få vara med när matte har bjudning.. Inte så att jag sitter med vid bordet och skramlar med bestick eller så.. Nä, men  u n d e r  bordet brukar jag få sitta.. Och så får jag slicka tallrikar..


Igår var matte med om nåt läskigt..

Det var så här:

Mattes syster har flera stycken barnbarn.. Ett av dom här barnbarnen, en söt flicka, som heter Sara, var hos sin farmor och demonstrerade en slags  m o n s t e r d a m m s u g a r e.. Och matte fick vara med på demonstrationen..

Ur en till synes alldeles  r e n  matta sög den här maskinen upp  l i t e r v i s  med smuts..


--En sån dammsugare skulle vi behöva.. Det är hundens reflexion..

Matte skulle inte  v å g a  skaffa en sån.. Gu´ vet vad som skulle kräla upp ur  v å r a  mattor och man började köra omkring med ett sånt underverk  på dom.. 

För övrigt hade den en prislapp, som inte var av denna världen..

--Hade jag så mycket pengar att skramla omkring med så inte skulle jag lägga dom på nåt  n y t t i g t , sa matte och satte en trotsig näsa i vädret..


Så nu ska matte plocka fram vår gamla inkörda dammsugare och dra ett par varv på golv och mattor så att dom i alla fall  t i l l   s y n e s   blir rena och fina innan bjudningen börjar..





Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards