brimikshallon

Alla inlägg den 24 september 2012

Av Kerstin Frithiof - 24 september 2012 07:46

--En strålande morron.. Det är vad matte säjer.. Jag för min del bryr mej inte så mycket om vädret så länge det inte störtregnar eller blåser så pälsen vänds ut och in.. Men, gärna för mej "en strålande morron"..


Frågan är vad vi ska göra av denna strålande morron.. Jag kan ju alltid hoppas på en skogspromenad lite senare i dag.. Matte ska väl böka i källaren en stund men först ska hon åka till banken i nåt hundobegripligt ärende..


Vi hade bjudning i går.. Matte hade lagat mat och snott runt med dammsugare och trasa hela dan.. Så vitt jag begrep var bjudningen lyckad.. Och huset fejat.. Det lär dröja till nästa gång..


Måndagsbestyret kloklippning är utförd.. Jag var inte så särdeles pigg på att ställa upp i morse, men matte gav sej inte utan satte mej med milt våld i knät och klippte mina klor utan krus.. Bra gick det dessutom.. Matte är glad och jag är lättad..


I morse när vi var utanför Isacsons sa matte:

--Lilla, lilla Hallon. Idag är det bara  t r e  månader kvar till julafton..


Tyvärr har jag glömt vad julafton är för nåt.. Det kan faktiskt vara precis vad som helst.. Hoppas bara att det inte är nåt obehagligt eller nåt som gör ont.. Å andra sidan kan det vara nåt väldigt trevligt också.. Jag har alldeles tydligt varit med och julaftnat förr och lika alldeles tydligt överlevt.. Så nåt farligt kan det ju inte vara..



Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards