brimikshallon

Direktlänk till inlägg 29 november 2012

Snart är det jul..

Av Kerstin Frithiof - 29 november 2012 08:59

--Ska vi också ha lampor i trädgården, matte.. Hundarna har noterat att många av grannarna har tänt upp i sina trädgårdar..

--Nä, nåra såna lampor har vi inte, men i stora fönstrat ska vi ha ljustakar och i köksfönstret ska vi hänga upp pappersstjärnan.. Men vi väntar ett par dar till.. Det är inte advent förrän på söndag..


--Vad  ä r  egentligen advent, frågar lilla Hallon..

--Tiden före jul kallas advent och det betyder att nåt ska komma..


--Vad är det som ska komma.. Ska det  b o  här hos oss.. Hundarna börjar tycka att det hela verkar spännande..

--Nä, det är julen, som ska komma.. Och den bor ingenstans.. Eller överallt.. Båda delarna är rätt..


Ibland pratar matte så förvirrat att hundarna inte begriper ett dugg.. "Ingenstans och överallt"..

Jag tittar på lilla mor och hon tittar på mej.. Men vi fick i alla fall veta vad advent betyder.. Och med det lär vi få låta oss nöja..


När julen kommer ska mycket bestyras.. Inte hos oss dock eftersom vi inte firar jul egentligen.. Matte brukar köpa en skinka och lite kål och ett par små burkar sill.. Och så städar hon lite också.. Nåra julklappar förekommer inte..

Tja, det vore kanske inte så dumt om  v i  små hundar fick var sin julklapp att tugga sönder.. Och matte skulle väl kunna köpa en julklapp till sej själv också..

--Presenter till mej själv köper jag hela året, säjer hon.. --Ofta onödiga sådana.. Så nån speciell  j u l k l a p p   bryr jag mej inte om..


--Hur  s k a vi fira jul då, matte, undrar hundarna..

--Vi ska sitta tillsammans och mysa och så ska vi gå lösa så mycket som det bara går.. Och så ska vi ha det varmt och skönt och tända sterarinljusen jag köpte på IKEA.. Inte alla på en gång förstås.. Och så ska vi spela vacker musik och äta lite godis..


Tänk så trevligt vi kommer att få på julen.. Springa lösa, mysa med matte och  äta  g o d i s ..
















 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin Frithiof - Måndag 22 april 14:24


  Det händer faktiskt att solen skiner ett litet tag.. En, som  d å  passar på att hitta en varm och solig fläck, är lilla  herr Rönnerdahl: Jag förstår honom.. Och kallar bilden "Solkatt".. Riktigt fyndigt om jag får skryta lite..   Vad ...

Av Kerstin Frithiof - Lördag 20 april 10:18

  "På väg mellan två jobb" och "Buss och kram" är trevlighetsnoteringar som jag har sett på bussar här i trakten.. Det finns säkert fler, men dom har jag inte noterat.. Förr stod det alltid "Går ej i trafik" på bussar ur tjänst.. Det här nya blir m...

Av Kerstin Frithiof - Onsdag 17 april 19:08

  För säkert 30 år sen köpte jag en liten väska, stor nog för plånbok och nycklar.. Den har varit behändig och tjänat mej väl, men nu hade den fått ett stort  h å l  i sidan:     Dags för ett sista farväl.. Väskan måste bytas ut mot en likan...

Av Kerstin Frithiof - Tisdag 16 april 11:12

  Nu ska jag berätta vad som hände den här dagen, eller rättare natten efter den här dagen, för 64 år sen.. Det var så här:   Jag satt på Karlshamns Allehanda och läste korrektur till midnatt.. Det var mitt första jobb och jag hade tagit studen...

Av Kerstin Frithiof - Söndag 14 april 14:07


  Sicken tur att jag tvättade i går och kunde  h ä n g a  u t  tvätten för första gången i år.. I dag hade det inte gått eftersom det satt igång att blåsa nåt alldeles förskräckligt.. Hade jag hängt ut nåt på tvättpraplyn i dag hade väl hela härlig...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards