brimikshallon

Alla inlägg den 13 januari 2013

Av Kerstin Frithiof - 13 januari 2013 08:50

Med ett stadigt tag samlar lilla Gajus Julius Caesar  ihop togan och äntrar Rostra för att leverera ett av sina berömda tal..

--Nu får du väl ändå ge dej, säjer matte och ser bekymrad ut.. --Dom här romarfantasierna börjar gå mej på nerverna..

Och lilla mor håller med..

--Hade du faktiskt  v a r i t  en liten hund i Rom så hade du fått dra omkring på gatorna och krafsa fram avskräde, fryner hon..  Fast, det är klart, avskräde är ju inget som vi hundar direkt ogillar, tillägger hon och skiner upp..


--Nu får allt vovvarna komma ner på jorden, bestämmer matte.. Inga mer romardillerier om jag få be..


Det är söndag igen och himlen är alldeles igenmulen och termometern visar minusgrader.. Inte  m å n g a  men tillräckligt för att vi skulle frysa duktigt när vi var ute och kissade för en stund sen.. Jag kan inte tänka att vi kommer till skogen idag.. Och frågan är om vi verkligen skulle  v i l j a  det så ruggigt som vädret är..


Dagarna har blivit märkbart längre, särskilt på eftermiddagarna och  d e t  är nåt vi uppskattar i vår familj.. Särskilt matte, som känner stor fröjd och lättnad över att jorden inte tippade över den här gången heller..


För nåra veckor nämnde jag att matte tänkte sej att  u p p f o s t r a  hundarna att inte sno omkring och skälla innanför ytterdörren utan vänta snällt ovanför trappan tills matte gav tillåtelse att komma ner..


Nu har vi fattat vad det är hon vill av oss och för var dag klarar vi uppgiften lite bättre.. Sanningen att säja är det lilla mor som klarar den bäst.. Jag glömmer mej fortfarande då och då, men då får jag klättra tillbaka upp för trappan..

Nästa steg blir att få lilla mor att sluta skrika som en olycka när hon förstår att vi ska ut på nåt roligt.. Matte har börjat jobba på den saken och det verkar som om lilla mor nästan har fattat galoppen.. J a g  för min del har aldrig varit särskilt högljudd.. Mitt kommunicerande inskränker sej mest till  p i p a n d e ..


För övrigt önskar lilla Hallon hela världen en riktigt go´söndag..
















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards