brimikshallon

Alla inlägg den 17 januari 2013

Av Kerstin Frithiof - 17 januari 2013 08:23

Jag finner ibland mänskor obegripliga.. Det verkar som om dom flesta strävar efter att vara annorlunda jämfört med alla andra.. Och ändå ser dom allra flesta "annorlundingarna" ut på precis samma sätt.. Dom klär sej likadant.. I förekommande fall sminkar dom sej likadant.. Dom pratar likadant och det vete sjutton om dom inte  t ä n k e r  likadant .. Dessutom är dom i ungefär  s a m m a  ålder också..


--Hur kan detta komma sej, frågar lilla Hallon sin matte..


--Tja, säjer hon eftertänksamt..Jag har också funderat över den här frågan.. Jag minns, att när  j a g  var i den åldern så höll jag på att försöka hitta den jag verkligen var.. Och under tiden bytte jag utseende och framtoning flera gånger.. Och för varje byte tyckte jag att jag var olika alla andra.. Det är kanske  s å  det är..


--Hittade du den du verkligen är nån gång.. Lilla Hallon börjar tycka att mattes monolog verkar aningen virrig..


--Nja, det  t r o d d e  jag i alla fall, men när jag kom i femtioårsåldern fann jag att jag nog hade lite till att hitta..

Och frågan är om det inte finns mera som väntar på att komma fram..


--Men matte, då kanske vi inte känner igen dej en vacker dag.. Då du har förvandlats till en total främling.. Som kanske är elak och inte ger oss nån mat.. Och ryter åt oss och pynglar på oss..


--Lilla, lilla Hallon.. Såna snabba och hemska förvandlingar går man inte igenom.. Inte ifall man är normal i alla fall.. Det är väl snarare så, att man upptäcker lite mer om sej själv och livet.. Men det går inte snabbt.. Det sker snarare lite i taget och med långa mellanrum.. Man kan vara oförändrad i flera  å r  och så en dag börjar man fundera på ett och annat och då kanske det inträder en slags förvandling.. Eller snarare  u t v e c k l i n g ..


--Utvecklas  h u n d a r  också..


--Ja, det gör dom.. Jag märker tillexempel att du, lilla Hallon, har blivit en liten aning förändrad sen lilla mor kom till oss..


--På vilket vis då.. Nu har intresset  väckts hos lilla Hallon..


--Tja, du är mera benägen att stjäla och du tar efter lilla mor när hon gormar på andra hundar.. Du kanske vill imponera på henne..


Jaha...



































Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards