brimikshallon

Alla inlägg den 22 januari 2013

Av Kerstin Frithiof - 22 januari 2013 09:09

Jominsann.. Vi for till Stiby och eftersom det var tidigt på dan var vi helt ensamma där mesta tiden..  Och det betydde att vi fick springa lösa och motionera oss på bästa hundsätt.. Detvillsäja stanna och göra blixtrusher, stanna och blixtrusha.. För min del åt jag väldiga mängder snö också.. Mer om det senare..


När vi kom hem lagade matte mat.. Det blev fläsk med löksås.. Det blir det alltid när Agneta äter här.. Mattes stekta fläsk och mattes löksås med grädde är det bästa Agneta vet och matte står så gärna till tjänst.. (Ibland behöver även mänskor känna sej uppskattade)..

Vovvarna fick svålarna.. Mattes vill säja.. Agneta åt upp sina själv.. Hmf..


När Agneta åkt hem och matte slagit sej ner i stolen för att titta på reprisen av ett av dom där spökprogrammen hon älskar, började lilla Hallon illfänas.. Jag pep och gnällde och for runt. Framför allt förde jag ett hiskligt oväsen framför ytterdörren..

Ibland är inte matte  s å  trögfattad.. Hon begrep att jag verkligen  b e h ö v d e  gå ut ett tag..

Gissa om jag kissade.. Jag kissade och kissade och kissade.. Detta trots att jag varit runt i skogen en hel timme och lyft på benet åtskilliga gånger under  d e n  resans gång..


--Jaha, sa matte.. Så går det när man vräker i sej snö.. Man blir onormalt kissnödig, sa hon..


Vi gick ut en gång till medan det var ljust och då kissade jag nästan lika mycket..


Jag ska kanske nämna hur matte hade det med foten också..

Jo den lindade hon hårt och tryckte in i kängan.. Sen vandrade hon glatt i en timme ungefär och inte hade hon ont när vi kom hem heller..









Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards