brimikshallon

Alla inlägg den 27 januari 2013

Av Kerstin Frithiof - 27 januari 2013 08:55

--Trollkarlar, säjer lilla Hallon och tittar uppfordrande på matte..

--Jaha, vad menar du med det.. Matte ser misstänksam ut..

--Jo, såna som Gandalf, du vet.. Med stav och topphatt.. S å n a  trollkarlar menar jag..


--Lilla söta Hallon.. Gandalf är en påhittad figur i en  b o k.. Han har aldrig funnits.. Matte börjar se besvärad ut..


--Jomen, matte.. Joe Labero finns väl.. Och Karl-Einar Häckner.. D o m  är väl trollkarlar på riktigt..


--Nix, min älskling.. Dom är  a r t i s t e r  och förvänder bara synen på mänskor.. Tydligen på  h u n d a r  också..


Jaha, där fick jag nåt att tänka på.. Inget verkar vara som det  s e r  u t  att vara.. Trollkarlsyrket hade annars passat mej utmärkt.. Eller rättare  t r o l l h u n d s y r k e t..

Artistyrket däremot lockar mej inte alls.. Framför allt inte om man ska hoppa omkring på melodifestivalen med dunder och brak..


--Vad vet  d u  om melodifestivalen, frågar matte förundrat.. V i  brukar väl inte titta på  d e n ..


Åjo, nån gång då och då zappar matte fram festivalen.. Men i sanningens namn zappar hon bort den lika snabbt..


Vad som är  b r a med melodifstivalen, menar matte, är att man  k a n  zappa bort den.. Det kan vi inte med rockfestivalen eftersom vi bor  g r a n n e  med den..


--Matte, tycker du inte  o m  musik, frågar lilla Hallon..


--Jodå, men inte  a l l t  som visas upp i TV och radio.. En del musik och artister tycker jag tillåmed mycket om..


L i t e  lessamt tycker jag att det är att jag inte kan bli trollkarl eftersom det tydligen bara finns artister och  d e t vill lilla Hallon inte bli..

--Tja, säjer lilla mor försmädligt.. Det är väl snarare så att du inte  k a n ..


Go´söndag förresten..































Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards